Lando Norris kizárása miatt megnőttek Verstappen világbajnoki esélyei a Forma-1-es világbajnoki címre.
Kizárta az FIA, így nullázott Las Vegasban Lando Norris, ami azt jelenti, hogy Verstappen simán világbajnok lehet a két hátralévő futam végén. Ezzel annyira megközelítette Norrist, hogy szinte borítékolható az ötödik vb címe. A McLarenek dupla kizárása után Verstappen máris utolérte Piastrit, mindketten csupán 24 pontra vannak Norristól. Még egy sprint és két főfutam van hátra az idei világbajnokságból.
A McLaren bűne az volt, hogy túl alacsonyra állították a versenyautók alján található kopólemezt. Ami emiatt a futam végére a megengedettnél jobban elvékonyodott. Így az autó szabálytalannak számított. Emiatt a kizárás automatikus volt.
A McLarent ilyenért még nem nullázta le az FIA
Az elmúlt évtizedekben ritkán fordult elő ilyen jellegű nullázás. A fa alapú kopóblokkokat 1994-ben vezették be, és abban az évben mindössze két pilóta bukott bele. Michael Schumacher híres spái győzelme, illetve Olivier Panis kilencedik helye esett áldozatul Estorilban. Tavalyelőtt Austinban Lewis Hamilton és Charles Leclerc is elvérzett a túlzott kopás miatt. Majd idén Hamilton Kínában, Nico Hülkenberg pedig Bahreinben járt pórul.
A McLaren Las Vegas-i ügye különösen fájó, mert minden jel arra utal, hogy nem külső körülmények, hanem egyértelmű beállítási hiba vezetett a túlzott kopáshoz. probléma. A 2025-ös McLarenről tartják, hogy elsősorban az első kopóblokkokat használja agresszívebben. Ehhez képest meglepő, hogy pont a hátsó részen jelentkezett a túlzott mértékű kopás. Ez arra utalhat, hogy a csapat a csúszós, változó tapadású Las Vegas-i aszfalt miatt hátrébb helyezte a terhelést, nagyobb leszorítóerőt vagy stabilitást keresve.
Az FIA a csapat vb címét nem veheti el a McLarentől
Mivel a modern F1-es autók rendkívül kemény rugózással dolgoznak a padlólemez hatékonysága miatt, minden egyes bukkanó vagy kerékvető közvetlenül verődik át a padlóra. Nem sok mozgástér marad a tévedésekre – írta az f1vilag.hu. A futam végén különösen érdekes mozzanat volt, hogy Norrisnak jelentős üzemanyag-spórolásra adtak utasítást, extrém mértékben visszavéve a tempóból.
Mivel a modern F1-es autók rendkívül kemény rugózással dolgoznak a padlólemez hatékonysága miatt, minden egyes bukkanó vagy kerékvető közvetlenül verődik át a padlóra. Nem sok mozgástér marad a tévedésekre – írta az f1vilag.hu. A futam végén különösen érdekes mozzanat volt, hogy Norrisnak jelentős üzemanyag-spórolásra adtak utasítást, extrém mértékben visszavéve a tempóból.


