CsakHír Rovatok Magyarország Így blokkolják a gyorshajtókat Érdnél, mindenre lőnek, ami mozog
Magyarország

Így blokkolják a gyorshajtókat Érdnél, mindenre lőnek, ami mozog

15 traffipax fogja el a gyorshajtókat Érden

Megunták a gyorshajtó autósokat Érden, ellepték a Pest vármegyei kisváros az állandó telepítésű traffipaxok.

Reszeltek a száguldozóknak Érden, a Budapest melletti kisvárosban. Ugyanis 15 traffipaxdobozt helyeznek ki És az utak mellé, ráadásul a kamerák mindkét irányba „lőnek” és rögzítenek majd. A gyorshajtás, az abból származó balesetek évek óta zúgolódást keltett az érdiek körében. Ezért döntött többek között traffipaxok telepítéséről az érdi közgyűlés.

Mindkét irányban pásztázzák az utat

Az elhatározásról az Érden vagyunk Facebook-oldal tette közzé, hivatkozva a közgyűlés élő közvetítésén elhangzottakra. Tény az is, hogy 100 millió forintot nyert pályázaton az érdi önkormányzat, amiből 14-15 darab dobozt helyeznek ki városszerte. Mindegyikben lesz kamera, amelyek mindkét irányban pásztázzák az utat. Felismerik a rendszámot, mérik a sebességet, az adatokat pedig továbbítják a rendőrségnek. A szabályszegőket a rendőrség fogja megbírságolni.

Sajnos nem marad a pénz a városban

Csőzik László polgármester azért sajnálkozott, mert nem tudják garantálni, hogy a pénz ott maradjon a városban. Ugyanis a bírság összege a főszabály szerint a központi kasszába folyik be. És ezen nem lehet változtatni – idézi az infostart.hu. A polgármester szerint most indul az eszközök közbeszerzése, közben kikérik a rendőrség szakmai álláspontját a telepítések helyéről. Leginkább azokat az útszakaszokat veszik célkeresztbe, ahol sok a gyorshajtó és a baleset. De megkérdezik majd a lakosságot és a városi képviselőket is.

Milliók halnak meg évente közúti balesetben

A gyorshajtás jelentősen megnöveli a közlekedési balesetek halálos kimenetelének valószínűségét. Ugyanis csökkenti a reakcióidőt, meghosszabbítja a fékutat és növeli a becsapódási erőt. Ezért a gyorshajtás mint ok szinte minden közlekedési baleset alapvető kiváltó tényezője, ami közvetlenül vagy közvetetten vezet a halálos sérülésekhez

A Wikipedia információja szerint 2002-ben világszerte 1,2 millió ember szenvedett halálos balesetet az utakon. Többsége gyalogos és két keréken közlekedő, mert ők a leginkább kiszolgáltatottak a forgalomban a nagyobb tömegű járművekkel szemben.

Hogyan növeli a halálozást a gyorshajtás?

  • Csökkentett reakcióidő: Magas sebességnél kevesebb ideje van a sofőrnek észlelni és reagálni a váratlan eseményekre, mint például egy másik jármű vagy gyalogos megjelenése.
  • Meghosszabbított fékút: A gyorsabban haladó járműveknek hosszabb távolságra van szükségük a megálláshoz, ami növeli a baleset bekövetkeztének esélyét. 
  • Fokozott becsapódási erő: Minél nagyobb a sebesség, annál nagyobb az ütközés ereje. Ez a nagy erő pedig súlyos, akár halálos sérüléseket is okozhat a járműben ülőknek és a külső érintett személyeknek is. 

Milyen statisztikák támasztják ezt alá?
Bár konkrét, friss, globális statisztikák nehezen hozzáférhetők, a korábbi és regionális adatok egyértelműen kimutatják a gyorshajtás és a halálos kimenetelű balesetek közötti szoros összefüggést.  A gyorshajtás nem csupán „egy gyorsabb közlekedési módszer”, hanem egy olyan tényező, amely közvetlenül hozzájárul a közlekedési balesetek bekövetkezéséhez és súlyosbodásához, ezáltal a halálozási arány növekedéséhez. 

Nem a gyorshajtás okozza a legtöbb halálos balesetet

Az igazsághoz tartozik, hogy napjainkban nem a gyorshajtás okozza a legtöbb halálos balesetet – írja a hvg.hu. A lap szerint 2024-ben 489 ember vesztette életét közlekedési balesetben. Ami több mint a pandémia első évében (460 fő), ugyanakkor messze van a 2019-es, covid előtti év 602 áldozatától. Az összes sérültet és halottat figyelembe véve 19 884 esetet regisztráltak tavaly – ez a második legrosszabb adat az elmúlt öt évben – írja cikkében a Vezess.hu.

A helyzet azért rossz, mert az Európai Unió egészében 3 százalékkal csökkent a halálos kimenetelű balesetek száma. Magyarország az EU átlagánál gyengébb teljesítményével (52 halálos áldozat/egymillió lakos) az uniós sorrend 20. helyén szerepel, három hellyel visszaesve az egy évvel ezelőtti pozícióhoz képest.

Exit mobile version