A Malév egykori Boeingjének pilótafülkéjét hirdették eladásra, akár a nappali dísze is lehet, ahol menő lehet az egykori kabin.
Már csak az emléke él a szép napokat látott magyar légitársaságnak, a Malévnak, amit sokan könnyezve idéznek fel. De ki hinné, hogy a legendás magyar repülőflotta egyes darabjai még fellelhetők. Egy kanadai férfi, Adam Mottershead például az interneten eladásra hirdette a Malév egykori Boeing 737-es gépének pilótafülkéjét.
Mint azt a Blikk írta, a pilótafülke jelenlegi tulajdonosa, Adam Mottershead otthoni szimulátornak tervezte használni a szerkezetet. Adam hirdetése néhány nappal ezelőtt bukkant fel az interneten. Eszerint az egyik egykori Malév-gép, egy 737-es Boeing pilótafülkéje került eladósorba, a HA-LOJ lajstromjelű repülőről van szó. Az eladó 18 500 dollárt, vagyis valamivel több mint hatmillió forintot kér a fülkéért.
Szimulátornak vett két Malév-kabint
„2014-ben elkezdtem fontolgatni, hogy építek egy otthoni pilótafülkét szimulátornak, és végül arra jutottam, hogy a legjobb egy igazi pilótafülke lenne – mesélte a lapnak Adam. – Néhányan már alakítottak ki így maguknak szimulátort, de még mindig kevesen vannak, akik ilyesmivel foglalkoznának.
„Néhány telefonhívást követően kapcsolatba kerültem egy céggel, amely a HA-LOJ és a HA-LOF repülőgépeket szétszerelte, és a pilótafülkéket még mindig a raktárudvarukban tárolták. Végül mindkettőt megvásároltam. Majd a HA-LOF-ot eladtam egy cégnek, amelyik teljes értékű szimulátorrá építette át egy légitársaság számára.
Adam külön szobát épített a pilótafülkének
Adam megtartotta a másik pilótafülkét és elkezdte kialakítani úgy, ahogy azt elképzelte. Otthon még egy külön épületet is csinált neki, egy 25 négyzetméteres helyiséget épített a fülke számára. Azonban 2019-ben azonban el kellett költöznie, és új otthonában már nem lett volna elég hely a hatalmas szerkezetnek. Ezért még akkor elvitette egy raktárba és azóta is ott őrzik. Most szánta el magát arra, hogy eladja.
Megszólalt a Malév-pilóta
„Mivel sem elég helyem, sem elég időm nincs, hogy újraindítsam a projektet, remélem, hogy a pilótafülke új gazdára talál, és esetleg azok is értékelni fogják, akiknek valaha szolgált. Van néhány érdeklődő, köztük Magyarországról is, így bízom benne, hogy a pilótafülke visszakerülhet oda.”
A HA-LOJ-t Demeter Csaba kapitány repülte utolsó útján, Budapestről az írországi Shannon repülőterére. Visszaemlékezésében így írt arról a repülésről:
„Éjfél körül megérkeztünk EINN-be (ez a reptér kódneve – a szerk.), sorban egymás után szálltunk le szépen meggurítva, ezzel is tisztelegve az elmúlt időszak felett. Megálltunk egymás után, sorban guruló utakon, álló helyeken, leállítottuk, kipakoltunk, kikapcsoltuk a fényeket, sötétbe burkolóztak a gépeink. Szörnyű érzés volt, ott kellett hagyni őket. Reménykedtünk még, hátha jön egy telefon, gyertek haza gépestül, ez csak egy álom, vagy egy rossz vicc volt. De nem jött ilyen. Ott maradtak. Mindegyik.”
Gyásznap a magyar repülésben
2012. február 3. mind a mai napig egyfajta gyásznap a magyar repülés szerelmeseinek. Ezen a napon jelentette be a Malév, hogy felfüggeszti a repülési tevékenységét, felszámolják a nemzeti légitársaságot. Mindössze néhány órának kellett eltelnie és a külföldi lapok már komoly elemzéseket közöltek a magyar nemzeti légitársaság csődjéről és az oda vezető útról. Az utolsó Malév-gép, egy HA-LNA lajstromjelű Bombardier CRJ200ER 2017. november 29-én repült el Budapestről.