Drámai módon ért véget a Forma-1-es Holland Nagydíj: mindkét Ferrari kiesett, Norris McLarenjének motorja elfüstölt.
Nem várt módon végződött a F1-es Holland Nagydíj, Piastri megnyerte a futamot, csapattársa, Lando Norris a verseny vége előtt öt körrel kiesett, az autója műszaki hiba miatt leállt. Mindkét Ferrari kiesett, Hamilton falba verte az autóját, Leclercet pedig Antonelli Mercedese törte össze.
A világbajnokságért folyó harc eldőlni látszik, mert az éllovas Piastri 25 pontot gyűjtött a hétvégén, Lando Norris pedig egyet sem. Érdekesség, hogy Isack Hadjar F1-es karrierje első dobogóját szerezte Zandvoortban.
Hamilton Ferrariját saját maga, Leclercét Antonelli zúzta le
Oscar Piastri a rajttól kezdve végig vezette a sort, és elsőként ért a célba – írta a formula.hu. Ezzel fontos győzelemre váltotta a szombaton megszerzett pole-pozíciót. Immár a világbajnoki csatában 34 pontra növelte előnyét csapattársa, Lando Norrisszal szemben.
Az ausztrál három biztonsági autós újraindítást is sikerrel vett az élen, ha nem is nagy előnnyel, de végig irányította a futamot. Ráadásul a hajrában pedig a lágyabb gumikeveréken érkező Max Verstappen támadásait is vissza tudta verni.
Verstappen a hazai nagydíján bejött második helyre, ezzel kicsavarta a Red Bull-ból a maximumot. A verseny igazi nyertese Isack Hadjar volt. Aki a Racing Bulls volánja mögött, negyedik helyről rajtolva végig a dobogóért csatázott a „nagyokkal.” Majd újonc létére Norris kiesése után megszerezte F1-es karrierje első dobogóját.
Vele ellentétben a vasárnap csak keserűséget hozott a Ferrari mindkét versenyzőjének. Lewis Hamilton saját maga törte össze az autót a hármas kanyar külső falán, Charles Leclerc-t pedig később Kimi Antonelli ütötte ki ugyanott a verseny későbbi szakaszában. A maranellóiak ezzel egyetlen pontot sem szereztek, de a jövő hétvégén javíthatnak.
A Holland Nagydíj drámája a 23. körben kezdődött
A rajtnál Max Verstappenen volt a világ szeme, hiszen ő a lágy gumikat választotta, míg a többiek a közepeseket, a holland pedig komoly kockázatot vállalva nyert is egy pozíciót: Oscar Piastri megőrizte a vezetést, de Lando Norris nem bírt a hollanddal, aki a hármas kanyar előtt elment riválisa mellett.
Piastri elkezdte leszakítani magáról a mezőnyt, nyolc kör alatt négy másodperccel lógott meg, majd Verstappen abroncsai elfogytak, és Norris visszavette tőle a második helyet: a kilencedik körben az egyes kanyarban, kívülről autózta körbe a címvédőt.
A brit ezt követően őrült iramban indult el Piastri után, de nem jutott sokáig, 3-3,5 másodpercnél az ausztrál megállította – közben elkezdett esni az eső, de mindenki kint maradt a slick abroncsokon, és megpróbálták túlélni ezt az időszakot. Már úgy tűnt, hogy le is zajlik eseménytelenül, amikor a 23. körben Lewis Hamilton hibázott: odavágta a falhoz a Ferrarit, ezzel biztonsági autót idézett elő, vagyis lenullázta azt, ami addig történt.
A McLaren pilótája nem tudott hibázni
Az újraindítás után Piastri nem hibázott, az első körben egy másodpercen kívülre szorította Norrist, Leclerc pedig a sóderágyat, valamint a Mercedes oldaldobozát is felhasználva megelőzte Russellt, majd a britet pár körrel később a saját csapata is háttérbe szorította: megkérték, hogy adja át a helyét a mögötte érkező Kimi Antonellinek.
Norris közben körről körre próbálta minél nagyobb nyomás alá helyezni Piastrit, majd az 53. fordulóban ismét jött a biztonsági autó: a bokszból visszatérő Leclerc és Antonelli nem fért el egymás mellett, az újonc kiütötte a Ferrarit, amiért tíz másodperc büntetést kapott.
A második újraindítás után 15 kör maradt, Piastri pedig ismét az első forduló során kialakította az egy másodperc feletti különbséget, hogy Norris ne tudjon DRS-sel támadni – a két McLaren a kemény keverékű gumikat használta, a többiek viszont a lágyakon köröztek mögöttük.
Verstappen tehetetlen volt
A dráma pedig a 65. körben, hét körrel a vége előtt jött: addigra nagyjából eldőlt, hogy Norris nem tudja támadni az 1,7-1,8 másodperccel vezető Piastrit, de a semmiből, egyik pillanatról a másikra összeomlott alatta a McLaren. A wokingiak autója elkezdett füstölni, Norris lelassult, majd meg is állt vele a pályán: biztos második helyből nullázás, 16 pontos vb-hátrányból 34 egységnyi lemaradás lett számára.
A harmadik SC-fázis után Piastri megint nem hibázott, visszaverte a kettővel lágyabb keveréken igyekvő Verstappen támadásait és kritikus győzelmet aratott – miközben Isack Hadjar a karrierje első F1-es dobogóját szerezte meg a Racing Bullsszal.
Mögötte Russell és Albon ért be a top ötbe, pontot szerzett a két Aston Martin, de Oliver Bearman hatodik helye is komoly bravúrral ér fel ezen a hétvégén. A száguldó cirkusz a jövő hétvégén az Olasz Nagydíjjal folytatódik.
Az F1-es Holland Nagydíj végeredménye:
Helyezés | Pilóta | Csapat |
1. | Oscar Piastri | McLaren |
2. | Max Verstappen | Red Bull |
3. | Isack Hadjar | Racing Bulls |
4. | George Russell | Mercedes |
5. | Alexander Albon | Williams |
6. | Oliver Bearman | Haas |
7. | Lance Stroll | Aston Martin |
8. | Fernando Alonso | Aston Martin |
9. | Yuki Tsunoda | Red Bull |
10. | Esteban Ocon | Haas |
11. | Franco Colapinto | Alpine |
12. | Liam Lawson | Racing Bulls |
13. | Carlos Sainz | Williams |
14. | Nico Hülkenberg | Stake |
15. | Gabriel Bortoleto | Stake |
16. | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes |
17. | Pierre Gasly | Alpine |
kiesett | Lando Norris | McLaren |
kiesett | Charles Leclerc | Ferrari |
kiesett | Lewis Hamilton | Ferrari |