A MÁV vezérigazgatója váratlan bejelentése szerint hiába újították a Keleti pályaudvart, mégsem nyitják ki.
Szombat este 23.30-kor a MÁV vezérigazgatója azt a tájékoztatást kapta, hogy a Keleti pályaudvaron minden munkálat befejeződött és a pályaudvar megnyitható. De a hajnali órákban súlyos hiba keletkezett a korábbi áramtalanítás miatt.
„A tervezett felújítási munkálatokat maradéktalanul elvégeztük, de a Keleti pályaudvart nem tudtuk megnyitni vasárnap reggel”. Ezt közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebook-oldalán a helyszínen rögzített videóüzenetében.
Zárva a Keleti pályaudvar épülete is
Az Infostart / MTI közleménye szerint az éjszaka közepén nyitás előtt néhány órával derül ki az, hogy a pályaudvar hajnaltól nem fog tudni vonatokat fogadni. Az Országos Haváriaközpont munkatársai néhány órában azzal foglalkoztak, hogy megszervezzék a közlekedési rendet.
Hogy rendelkezésre álljanak a pótlóbuszok, pótlóbuszvezetők, mozdonyvezetők és azok a technikai körülmények, amik a szomszéd állomásokon a vonatok megfordítását lehetővé teszik – közölte Hegyi Zsolt.

„A jelenlegi információink szerint a pályaudvart nap közben meg fogjuk nyitni a vonatforgalom számára. Amíg ez megtörténik, addig az állomás épülete zárva marad. A kollégák ott vannak minden bejáratnál, hogy útba igazítsák az utasokat, és pótlóbuszok indulnak a Kerepesi úti oldalról a szükséges csatlakozások biztosítása érdekében” – állította a vezérigazgató.
Nagy Blama ez a MÁV-nak
Így folytatta: „Egy biztos, technikai problémák mindig lehetnek, ezeket a kollégák el fogják hárítani. De az, hogy vasárnap az utazások káoszba fulladjanak, azt nem tűrhetjük el. Ma mindenkinek az a feladata a MÁV-nál, hogy a megváltozott forgalmi rend körülményeinek megfelelően mindenkit célba juttassunk.”
Az augusztus 25-én kezdődött mintegy 4,4 milliárd forintos felújítás során a tervezettnél több beavatkozást hajtott végre a MÁV-csoport. A munkálatokkal költségkereten belül maradva, sikerült határidőre végezni.
A MÁV saját forrásából megvalósított beruházás eredményeként a Keleti pályaudvaron évekre biztosítható a berendezések üzembiztonsága. Jelentősen csökken a meghibásodások, az üzemzavarok száma, ezáltal pontosabbá, megbízhatóbbá válik a vonatközlekedés – írta a vasúttársaság.
Növekszik a vonatközlekedés pontossága
A nagyszabású műszaki felújítás során váltókat, felsővezetéket, biztosítóberendezéseket javítottak és síneket, talpfákat, illetve betonaljakat cseréltek. A cél az volt, hogy a Keletiben pontosabban, megbízhatóbban indíthassák és fogadhassák a győri, a hatvani-miskolci, a pécsi és az újszászi-békéscsabai vonalon közlekedő vonatokat.
A vasárnapi naptól kezdődően megszűnik az ideiglenes forgalmi rend, és a vonatok ismét a Keleti pályaudvarra futnak be. Bár a fő munkálatok befejeződtek, utómunkákra és finomhangolásra még szükség lesz egészen a decemberi menetrendváltásig. Ekkor szűnnek meg teljesen a sebességkorlátozások, és a vonatok a forgalmi rend szerinti 40, 60, illetve 80 km/órás sebességgel közlekedhetnek majd – álla MÁV közleményében.
A felújítás során mintegy 400-450 szakember dolgozott a pályaudvaron. Az elvégzett munkák között szerepel:
- 2560 darab váltó alatti talpfa cseréje,
- 50 váltó karbantartása és közel 150 váltó ellenőrzése,
- 4 kilométernyi hosszúsín cseréje,
- 2800 méteren ágyazatcsere,
- 15600 méteren a felsővezeték-hálózat cseréje,
- 14 kilométernyi vágány szabályozása.
A felújításnak köszönhetően növekszik a vonatközlekedés pontossága, és jelentősen csökken a meghibásodások száma.