Kevesebb vörösbor kell és magasabb minőség, válságba került a piac az ócska lőrék miatt – véli a neves bortermesztő.
Kevesebb gyenge vörösbor kell, mert szenved a piac, a termelést radikálisan csökkenteni kellene. „A termelést radikálisan csökkenteni kellene, a minőséget pedig sokszorosára emelni – állítja Szűcs Róbert, aki szerint a vörösborpiac válságban van, mert a mennyiség folyamatosan felülírta a minőséget. Hogy kicsoda Szűcs Róbert? Ő a villányi Jammertal Borbirtok társtulajdonosa, aki két aranyérmet is hazahozott a Korea Wine Challenge 2025 nemzetközi versenyről. A birtok filozófiájának központi eleme a „Nagybor” fogalma.
A sztárborász Szűcs szerint a piac a gyenge borok miatt szenved, mert az emberek belefáradtak a sokszor igazi élvezeti értéket nem adó termékekbe. „Aki jó bort készít, annak most van esélye kitűnni” – idézte Szűcs szavait az index.hu.

A vörösborpiacon túl sok és túl olcsó termék van
„A Nagybor nálunk a jó bor szinonimája, ami az élményről szól. Nem az számít, mennyibe kerül, milyen szőlőből és hol készült, hanem csakis az, hogy képes-e feltétel nélkül megszépíteni a pillanatot. Ha egy bor képes erre, akkor elérte a célját. Ez a mi mércénk” – írta közleményében Szűcs Róbert.
A Jammertal Borbirtok kizárólag olyan megmérettetéseken vesz részt, ahol a zsűrizés garantáltan vakkóstolás, és legalább öt-tíz fős szakmai csapat dönt konszenzussal. „Mi csak a valóban objektív visszajelzésekre vagyunk kíváncsiak. Ezért fontos, hogy a fogyasztók is megkülönböztessék a hiteles elismeréseket a marketingaranytól” – tette hozzá.
Titok a borok eredete, ára, a borászat neve
A Korea Wine Challenge (KWC) a Wine Review magazin szervezésében immár 15 éve zajlik Szöulban, és a régió egyik leghitelesebb nemzetközi borversenye. Idén több mint 1200 tétel érkezett be 23 országból, a zsűri pedig kizárólag dél-koreai sommelier-kből és gasztronómiai szakértőkből állt.
A bírálat például teljesen vakon történik: a zsűritagok sem a borok eredetét, se az árát, sem a borászat nevét nem ismerik. „A Koh-I-Noor Cabernet Sauvignon 2017 és a Koh-I-Noor Cuvée 105.6 2017 sikere a magyar vörösbor exportpiaci esélyeit növeli a feltörekvő kelet-ázsiai régióban” – írta Szűcs a közleményében.
Nem az érmek számítanak
A korábban Kínába is jelentős mennyiségben szállító borászat a járványt követően újra pozíciót épít Dél-Koreában, ahol a borfogyasztás dinamikusan bővül. Szűcs Róbert szerint „nem az érmek számítanak, hanem az, hogy milyen visszajelzést kapunk a világ különböző pontjairól.”